de ce „acasă”…


am citit „De ce rămâi in România? De ce pleci din ţară?”…şi am comentat:

„am calatorit (impreuna cu sotia) mult pentru varsta mea si am trait pe patru continente. munca noastra implica sa lucram in comunitati aflate in situatii dificile, violente sau post-violenta / razboi. e o binecuvantare sa cunoastem atatea locuri diferite si sa invatam de la atatia oameni diferiti. acum vrem sa ne intoarcem acasa, cel putin ca ‘baza’, de unde sa calatorim in continuare pe durate mai scurte. de ce?

– sunt multe alte locuri in lume in care situatia e mult mai grea ca in Romania. vrem sa descoperim lucrurile pozitive din tara si sa construim pe ele.

– avem prieteni care gandesc la fel si cu care vrem sa traim / lucram impreuna intr-un fel care sa-i inspire si pe altii si pe copiii nostri

– sunt atat de multe de facut in Romania, tocmai pentru ca la nivel moral, practic, motivational, spiritual, al comunitatii- suntem in permanenta cautare a echilibrului

– avem speranta, lucrurile se schimba oricum, vrem sa fim acolo sa le dam un impuls pozitiv – nu putem ajuta pe nimeni din alta tara cu adevarat, atata vreme cat nu ne implicam in rezolvarea problemelor de acasa

– vrem sa ne descoperim radacinile profunde si motivul pentru care ne-am nascut in Romania, sunt multe traditii de care nu stim suficient si care totusi ne fac sa fim cine suntem

peste tot pe unde am umblat am auzit ca romanii se evita (in alte tari). noi i-am cautat mereu si am gasit oameni minunati. nu ne-a fost niciodata rusine ca suntem romani si incercam sa schimb prejudecatile celor dispusi sa si le schimbe. iile (camasi) pe care le purtam sunt deseori un motiv bun pentru a incepe o conversatie cu un strain despre o altfel de Romanie decat cea a copiilor orfani si cersetorilor.”

zburătorului îi şade bine cu zborul

1 comentariu
  1. Cristian a spus:

    Ma bucur mult pt voi si experientele voastre !
    Va astept acasa, in Cluj 🙂

Lasă un răspuns

