Povestea Importanţei şi a surorilor ei


Într- o dimineaţă Mintea se trezi panicată. Cearşaful transpirat şi mototolit era dovada coşmarului de noaptea trecută: se făcea că Armata de Gânduri nu mai avea influenţă asupra nimănui, nu mai intimida pe nimeni. Din supuşi cu-minţi Oamenii se transformaseră în Fiinţe Treze, de care Gândurile controlate de Minte se loveau ca de un zid de netrecut. Cu alte cuvinte, Oamenii îşi pierduseră Minţile. „Nu îmi vine să cred…sper sa fie doar un vis urât” gândi Mintea. „Totuşi, mai bine să iau măsuri de precauţie. Atacul – e cea mai bună apărare.”

Fuga fuguţa la vecina Importanţă. „Soro, tu eşti speranţa mea! Ajută-mă!”

– Ce gânduri te aduc pe la mine?

– Cum putem să păstrăm Oamenii sub controlul meu? Nu vreau să-i văd cum îşi ies din Minte.

– Simplu, soro. Le dăm puţină Importanţă.

– Cum, cum, spune-mi?

– Le trimitem Gândul responsabil cu Ierarhia, Puterea şi fratele lor mare, Prestigiul.

– Aşa, şi…cum ajută asta?

– Păi oamenii se vor lupta să ajungă în vârful Ierharhiei folosind Puterea şi crezând că odată cu asta vine Prestigiul.

– ???

– Draga mea, poate nu ştii, dar eu sunt zeiţa Fiinţelor cu Cărţi de Vizită, un trib care în loc de salut, privit ochi în ochi şi strânsul mâinii are un ritual în care schimbă nişte dreptunghiuri micuţe de carton sau hârtie.

– Ce e pe cartoanele astea?

– Diferite indicii pentru cum pot să se contacteze în viitor. Şi semne ale venerării Importanţei, nişte grupări de litere care nu prea există în limbajul vorbit al pământenilor: MA, PhD, Dir, Dipl, Soc, Prof, Eng, Senior, Sir, MD, Dr. hc, Pres, Manag. Gen. etc. În ritualul tribului astea sunt semne sacre…la vederea lor cel ce le primeşte dă din cap, fie apreciativ, fie doar politicos, după cum îi indică situaţia.

– Şi cum îi păstrează asta sub controlul meu?

– Glumeşti!? Odată schimbate cartonaşele Fiinţele cu Cărţi de Vizită îşi îndreaptă spatele şi privesc semeţ, într-un gest în care îmi aduc ofrande. Importanţa e tot ce au în Minte! Se identifică cu mine – se cred Importanţi – şi îşi strecoară bucăţelele de hârtie în buzunarele de la piept sau în nişte cutiuţe special făcute. Atunci e momentul să fie invadaţi de Gândurile Preamăririi, Dispreţului, Trufiei, Plinătăţii de Sine  şi Superiorităţii.

– Bine, dar asta e valabil doar în cazul celor din tribul Fiinţelor cu Cărţi de Vizită.

– Nicidecum! Chestia e că mulţi dintre Oameni îşi doresc să ajungă Importanţi, făcând parte din tribul ăsta sau din altul. Eu îi momesc şi Gândurile tale trebuie doar să fie în preajmă. Crede-mă, la cei mai mulţi funcţionează trucul foarte uşor. Nici nu-şi dau seama ce le trece prin Minte şi au impresia că ei Gândesc, că ei sunt Gândurile pe care tu le trimiţi.

– Sună foarte bine…avem un nou plan şi nimeni nu ne poate sta în cale!

Ascunsă în spatele copacului, Conştiinţa le privi pe cele două îndepărtându-se vesele. Ca o soră mai mare şi înţeleaptă ce era, ştia că jocul Minţii şi Importanţei îi va face pe unii Oameni să sufere. Tocmai de aceea trimisese deja Înţelegerea şi Claritatea să îi prevină.

7 comentarii
  1. Laurentiu "Razashu" Matei a spus:

    Genial de adevara, dar nici nu stii ce mi-ai putut face. Deja mintea mea este in greva … vrea si ea cateva cartonase. De maine intram la negocieri. O sa-i dau fro cateva „cartonase” de detasare de sigur no sa-i mai pese de nimic!

  2. Irina a spus:

    Foarte fain!
    Și citind asta, ajung din nou să nu-mi mai vină să fac cărți de vizită și „identități de corporație” nimănui. Dar mai există fratele vitreg Trebuie… (Care de fapt și el, cu puțină presiune asupra Minții, poate fi eliminat).

  3. Sab-Ina a spus:

    …ce-ar fi sa scrii episodul cu fratele vitreg Trebuie?…:-)

  4. Importanta, Prestigiul, Aprecierea, Durerea, Ura, sunt proprietati ale Ego-ului nostru, care de fapt nu suntem noi.
    Ego-ul este o proiectie a Fricii pe care o lasam sa ne domine, identificandu-ne cu acest Ego.
    In momentul in care realizam ca noi nu suntem Ego-ul nostru, ne eliberam, si ne descoperim cum suntem in realitate Constienti, Creativi si Liberi 🙂

Lasă un răspuns

