Starea de graţie


Mă simt înconjurat de sufletul meu, cel care a încetat de mult să fie doar „al meu” şi e de fapt „al nostru”.  Starea e de acum şi de aseară, continuare a ultimelor luni. Un capăt de aţă dintr-un ghem depănat de poveştile Frumoasei Întâlniri. Un capăt care e de fapt un început şi o continuare totodată, înfăşurând în şerpuirea lui înceată limbile imobile ale ceasornicului. Timpul e tâmp de acum şi util doar ca noţiune intelectuală.

Frumoasa Întâlnire e în Sudanul ars de soare, între trei entităţi (cu a patra prezentă în spirit) din România. Am bătut drum lung să ne Întâlnim, dar o lungime nebăgată în seamă şi la fel de naturală ca deplasarea cuceritoare a broaştei ţestoase. Dintre toţi şi toate cele fermecate ale Sudanului şi Africii, Frumoasa Întâlnire se întâmplă cu români adunaţi la o seară românească. E firul de aţă care ne trage acasă, e capătul veşnic neterminat şi continuu.

E starea de graţie în care te uiţi la tovarăşii de pahar (de vorbă) şi poţi să spui: „noi ne-am îndrăgostit de noi” fără teamă de ecouri narcisiste. E clipa în care, după ce am savurat Poveştile Fermecate şi savuroase presărate în aerul răcoros de martie, lăsăm liniştea interioară să umple spaţiul extins de sufletele noastre, de acum confundate cu Tot Ce Există. Nu mai putem spune nimic să îmbunătăţim tăcerea.

Starea de graţie persistă şi azi. E atât de frumoasă încât îmi vine să o strig şi să o cânt. Deocamdată o scriu pentru că astfel sunt mai atent la ea. Nu vreau să o agăţ, nici să-i deplâng plecarea. O observ şi cea mai bună apreciere pe care o găsesc e o respiraţie adâncă, zâmbitoare, liniştită. Continuă.

Sunt aici, am ajuns. La vita e bella!

1 comentariu

Lasă un răspuns

