„cineva mi-a zgâriat maşina. ce fac să nu îl iau de guler?”


A fost o întrebare care mi-a fost adresată azi dimineaţă, era un exerciţiu de imaginaţie.

Am căutat soluţia pe loc (teoretic):

– aş evalua rapid dacă şi cât merită să mă angajez în relaţie – conflict – problemă cu persoana respectivă (în funcţie de tipul maşinii, cât de adâncă e fapta, cât de mult „sufăr” eu şi maşina etc.). Pentru unele lucruri nu merită consumată energie.

– empatie – aş încerca să-l înţeleg pe celălat ce l-a mânat pe el în luptă. Apoi să-i spun ce înseamnă asta pentru mine (pagubă financiară, de timp, nervi  etc.)

– comunicare nonviolentă – i-aş spune toate astea într-un limbaj cât mai nonviolent, de la bădia Rosenberg cetire, ca partenerul de conflict să nu se simtă atacat. Ce treabă are el că eu sunt nervos? 🙂

– creativitate – aş căuta soluţii simple, creative şi acceptabile pentru amândoi (plata reparaţiei, ştergerea cu mâneca de la haină – dacă funcţionează – şi alte soluţii posibile în funcţie de situaţie)

– aş încerca să trec prin paşii de mai sus cât mai relaxat. Cine ştie de ce s-a întâmplat lucru respectiv, dacă e rău sau dacă e bine (poate urmează să fac schimb de telefon cu „agresorul” şi devenim prieteni la cataramă, toată povestea mă întârzie din drumul meu şi evit un accident grav, sunt obligat să-mi rearanjez agenda zilnică şi apar alte oportunităţi etc.). Nimic nu e un capăt de lume.

„Orice pas, fiecare întâmplare / îţi deschide o nouă poartă”. 🙂

Voi cum aţi reacţiona?

*=*=*

Ne-am repatriat şi asta ne-a ţinut ocupaţi în „off-line”. Ne simţim foarte bine acasă şi o să scriem mai des pentru că atragem în viaţa noastră o mulţime de experienţe interesante.

2 comentarii
  1. doinas a spus:

    Intai as scoate un notes sa-mi notez numarul masinii. Apoi as sta in masina cu geamul inchis, sa vad daca omul nu scoate o bata din portbagaj. Apoi as forma numarul de urgenta, numai sa apas daca e cazul…:D Abia apoi as face ce zici tu…
    Glumesc : Baia Mare e inca un oras linistit.

    Bine ati venit acasa.

  2. Irina a spus:

    M-aș gândi și eu, dacă eram posesoare de mașină, de ce mi-a fost zgâriată. Dacă aș avea o mașină foarte scumpă (puțin probabil) poate să fi fost de invidie/ciudă. Dar mai degrabă motivul ar fi fost că am parcat aiurea… pe trotuar, în parc, de-astea. Cu ceva sigur i-am greșit omului.

    Probabil că are o furie interioară suficient de puternică (justificată -la fel de probabil) ca să nu trebuiască să mai fac eu nimic.

Lasă un răspuns

