PATRIR şi Ziua Internaţională a Păcii


Astăzi e Ziua Internaţională a Păcii şi e şi ziua în care PATRIR primeşte la Bucureşti premiul World Vision pentru Pace 2011! Faină alăturare de evenimente şi recunoaştere a muncii din ultimii 10 ani în domeniul transformării conflictelor!

PATRIR a apărut în Cluj Napoca în urmă cu 10 ani din visul a trei oameni. Eu (şi alţii) am ajuns la Institut imediat după înfiinţare …şi am rămas. Fizic pentru câţiva ani, colaborând de la distanţă mai recent. Institutul a fost locul în care am lucrat cu pasiune, am întâlnit oameni fantastici, am crescut ani buni din viaţă. Locul care niciodată nu a fost un produs finit ci un proces plin de viaţă, suişuri şi coborâşuri, viziune, empatie, atenţie la detalii şi multă veselie. Cu PATRIR am mers pe jos de la Cluj la Bucureşti, am învăţat despre conflicte, am călătorit în interior şi exterior, am cântat, gătit, râs, jucat, muncit şi admirat apusuri de soare. Am învăţat să apreciez şi lecţiile de viaţă din momentele dificile. M-am simţit ca într-un laborator în care pot experimenta şi pune în practică idei pentru o lume mai bună.

În România nu se ştie prea mult despre munca pentru pace şi „lucrător pentru pace” nu există în nomenclatorul de meserii. Nu-i bai. PATRIR e vizitat în fiecare an de zeci de oameni care vin să înveţe despre pace şi conflicte în România şi Institutul vizitează zeci de ţări pe an, unde pregăteşte specialişti în domeniu. E o muncă de nişă cu impact în creştere. Un efort care sădeşte seminţe ale căror roade se vor vedea mai bine la nivel de societate peste 20 de ani.

Felicitări echipei şi spor la treabă şi la viaţă! 🙂

Lasă un răspuns

