monstrul cu un singur ochi


Îl găsim în cele mai multe case moderne ca o dovadă a civilizaţiei, a evoluţiei. Ba chiar în fiecare cameră, bucătărie şi uneori şi în baie. În maşini şi avioane. Ochiul lui e variabil mai mic, mai mare, mai lucios sau mat, dar invariabil deschis, revărsându-şi conţinutul înşelător în spaţiul tău intim. Pozează în monstruleţ inofensiv, pasiv, se presupune că tu îl controlezi din priviri. De cum îi prinzi privirea însă, ochiul lui, singurul, cu o putere studiată, te fixează într-o capcană invizibilă. Înainte să-ţi dai seama, eşti pierdută între ocheadele colorate ale monstrului, ca la prima cină intimă cu viitorul tău soţ. Te-ai înmuiat.

Îţi spui că îl vei putea controla cu puţin exerciţiu – asta dacă îţi dai seama că eşti iremediabil pierdută. Că puterea voinţei tale nu are cum să dea greş. Poate ai dreptate. Pentru a înţelege însă crimele în masă produse cu sânge rece de armatele de monştri cu un singur ochi, trebuie doar să vezi de sus o ţară de telespectatori împietrită faţă în faţă cu dihania la ora fixă de difuzare a ultimei telenovele. Sau o lume întreagă îngheţată din mers în faţa tele-jurnalelor de ştiri din prime-time. Lupta e aprigă şi armele tale sunt tocite de marketing şi publicitate.

Cum altfel ai accepta să cauţi din ce în ce mai des un monstru propriu, nou nouţ, în faţa căruia să zaci cât mai comfortabil şi abandonându-ţi ultimele resurse de raţiune, să-ţi expui sufletul vibraţiilor extrem de joase cu care ciudăţenia te bombardează? Draga mea, instinctele tale sunt bonte, judecata pierdută în ceaţa deasă şi urât mirositoare degajată de furnalele Ştirilor de la ora 5. Oră la care hoarde de monştri îşi unesc ochii într-un carnagiu al omuleţilor privitori, un ospăţ vampiresc în care energia noastră vitală, timpul, viaţa şi sufletul sunt răpite către destinaţii obscure.

Mişcarea de rezistenţă e deci imperios necesară. Primul pas: aruncarea monstrului la groapa de reciclat (a istoriei). Al doilea: declară-ţi casa zonă liberă de astfel de dihănii. Trei: vezi să nu-ţi transferi dependenţa mintală de un obiect – proces către Internet şi calculator 🙂 Patru: crează-ţi tipare benefice care să umple timpul pe care ţi-l fura televizorul (citeşte, fă sport, meditează, fă dragoste, practică-ţi hobby-urile). Eu asta fac în ultimii zece ani – la punctul trei mai am puţin de lucru 🙂 – şi ştiu că nu sunt singurul.

Provocare:

Problema practică pe care o am acum e că negociez cu RDS să mi instaleze Internet FĂRĂ TV, FĂRĂ telefon, ceea ce tehnic e foarte dificil. Cel puţin asta spun ei.Idei?


8 comentarii
  1. Irina a spus:

    Da, e groaznic monstrul. Când ajung într-o casa în care există și e hrănit cu curent, sunt mirată cum nu pot să-mi iau ochii de la el. Îmi prinde privirea, exact cum spui, și n-o mai lasă. Chiar dacă am o atitudine critică față de ce văd, cum au mulți. Dar dacă nu-ți place, în teorie nu te uiți. Și totuși, cei mulți, când se întorc obosiți de la lucru, se trântesc în fotoliu și nu vor decât să-și odihnească creierul apelează la puterea hipnotică a monstrului. Cu garda jos, cu mintea obosită, nu mai critici doar înghiți. Emisiuni manipulatoare, publicitate manipulatoare. Apoi te gândești că trebuie să lucrezi ore suplimentare ca să-ți mai permiți o tigaie magică sau să-ți poți plăti creditul pentru mașina ce ți-ai luat-o când se putea lua aproape doar cu buletinul. Îngrozitor.

    Rds au un pachet care teoretic conține doar internet: fix și mobil. Dacă e prin fibră optică n-ar trebui să fie problemă să bage doar internetul. E mai complicat dacă fibra optică nu e disponibilă unde sunteți voi, atunci vă cam obligă să luați un abonament cu tv inclus, pentru că vine internetul prin cablul de tv. In cazul asta puteți plati abonamentul dar sa n-aveti tv. Zic…. Asta, ultumul de pe pagina (optiunea 4) e pachetul de care zic: http://www.rcs-rds.ro/pachete-servicii?t=play2

  2. Irina a spus:

    Hm. Acum vad ca e un articol vechi, nu stiu cum l-am ratat si mi-a aparut acum in reader. Poate ca intre timp ati rezolvat problema cu internetul 🙂

  3. Sab-Ina a spus:

    deocamdata am fost nevoiti sa luam pachetul cu TV si net. cablul TV sta incolacit intr-o camera, inofensiv…insa pe termen lung vrem sa gasim alta solutie pentru cheltuiala inutila de bani.

  4. Frank a spus:

    Draga Irina suntem in al treilea an de sedere in „poiana urbana” , cu internet si TVS cu tot, dar cablul TV atarna in gol, asa macar stim si noi pe unde intra cablurile in casa… cu telefonu e OK ca-s preturi faine cu romtelecomu, adica mai putem vorbi cu mamaile la Bucuresti si-n Moldova fara sa ne doara portofelul, iar nevasta-mea sta pe teleconferinta cu prietenele ei… cand ma uit pe factura vad ca nu telefonia costa, sau cablu Tv ci internetul…asa ca odata cu balta luam si crocobaurul… tine de ecosistem… probabil

  5. Andrei a spus:

    In Timisoara se poate la RDS astfel: Internet + telefonie. Eu asa am cerut si s-a putut 🙂
    Am cerut la Enel nici sa nu mai platesc taxa TV. S-a putut si nu m-a costat nimic, doar timplu. Recomand la toti cei care vor sa nu promoveze televizorul.

  6. Sab-Ina a spus:

    Eu stau langa Oradea si RDS spune ca doar in oras mergea varianta doar cu Internet – cauze tehnice. Iar taxa TV nu o platesc pt. ca nu am pe ce 🙂 am semnat o declaratie la Electrica pe tema asta.

  7. Sab-Ina a spus:

    🙂

Lasă un răspuns

