vindecarea sinelui – cine sunt eu?


Un prieten drag şi înţelept spune că toate întrebările se reduc la una singură: „Cine sunt eu?”. Aşa cum toate fricile se reduc la frica de moarte.

Alegem să venim în lumea asta duală pentru a o experimenta şi a regăsi unitatea. Dintre dualităţile pe care le trăim aici una de bază este sine – întreg/divinitate/Univers/Dumnezeu/sursă. Sinele cu toate manifestările sale ne ajută să experimentăm lumea duală, să trăim lecţiile de care avem nevoie pentru: a ne cunoaşte, a ne accepta, a ne iubi, a vindeca răni din vieţi trecute şi a ne exprima.

Centrul societăţii în care trăim e tot atât de aproape de găsirea sinelui ca distanţa Iaşi – Timişoara făcută de un student sărac cu trenul „foamei”. Valorile mondene sunt tot atât de utile căutării sinelui ca un frigider eschimoşilor. Poate trebuie să fii ex-centric pentru a te putea căuta continuu. Pentru a accepta ce găseşti în adâncul tău şi pentru a iubi ceea ce accepţi. De acolo vin acţiunile corecte ca exprimare cotidiană. De acolo vine natural nevoia şi practica vindecării reziduurilor şi traumelor din alte vieţi. Eforturi care curăţă cele ne-necesare şi ne apropie de ceea-ce-contează.

În momentul în care ne găsim sinele îl putem abandona în iluminare, în trezire. Până atunci trăim iluzia vieţii şi depinde de noi dacă o trăim senin sau în suferinţă. Odată iluminaţi, dualitatea nu-şi mai are sensul şi noi putem părăsi lumea asta. Dacă o părăsim fără să îl găsim (sinele) e probabil că ne vom întoarce, cu o altă şansă să îl vindecăm .

Maestrul Vasile Mureşan spunea recent la Tg-Mureş: „Îmi ceri Doamne să mă lepăd de sine pentru a te găsi pe tine….cum să mă lepăd când eu încă nu l-am găsit?!”.

am mai scris notiţe despre vindecarea trecutului – strămoşii şi vindecarea trecutului – naşterea

2 comentarii

Lasă un răspuns

